Budowa trasy tramwajowej na Naramowice etap I

Nazwa zadania: 

Budowa trasy tramwajowej na Naramowice etap I

Bieżące informacje na temat inwestycji można znaleźć na specjalnie utworzonej stronie internetowej www.tramwajnanaramowice.pl

GALERIA

 

Dysponent: 

Zarząd Transportu Miejskiego

Ogólny opis zadania: 

Kompleksowa budowa trasy tramwajowej od pętli „Wilczak”, zlokalizowanej u zbiegu ulic Słowiańskiej, Szelągowskiej i Naramowickiej, do przystanku końcowego „Błażeja”, usytuowanego na obszarze Naramowic, pomiędzy ul. Bolka i Błażeja.
Przebieg trasy:

  • Pętla Wilczak – ul. Lechicka – wzdłuż ul. Naramowickiej, po jej zachodniej stronie,
  • ul. Naramowicka/Lechicka – skrzyżowanie bezkolizyjne, wiadukt tramwajowy,
  • ul. Lechicka – Błażeja - wzdłuż ul. Nowa Naramowicka, po jej zachodniej stronie.

W ramach budowy trasy tramwajowej, zmodernizowano / wyremontowano ul. Naramowicką od ul. Słowiańskiej do ul. Lechickej, przebudowano skrzyżowania ul. Naramowickiej i Lechickiej oraz wybudowano al. Praw Kobiet (Nową Naramowicką), która została włączona do istniejącej Naramowickiej łącznikiem, stanowiącym fragment ul. Zofii Hilczer-Kurnatowskiej (Nowa Stoińskiego). Integralną częścią tej inwestycji było również przebudowanie kolidującej infrastruktury podziemnej, jak również zmodernizowanie obecnej lub budowa nowej infrastruktury rowerowej.

Cel inwestycji:

  • Poprawienie komfortu życia mieszkańców Naramowic, poprzez usprawnienie komunikacji zbiorowej oraz rozbudowę i modernizację podstawowego szkieletu infrastruktury drogowej.
  • Zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz poziomu hałasu, poprzez przeniesienia obciążenia transportowego na komunikację zbiorową oraz „upłynnienie” ruchu samochodowego.
  • Poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu ulicznego, wskutek modernizacji / budowy infrastruktury  drogowo – rowerowej oraz utworzenie szybkiej komunikacji zbiorowej, w postaci wydzielonej trasy tramwajowej.

Poglądowy zakres inwestycji: PDF

Bieżące informacje na temat inwestycji można znaleźć na specjalnie utworzonej stronie internetowej www.tramwajnanaramowice.pl

Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Działania 6.1. „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Umowa o dofinansowanie Nr: POIS.06.01.00-00-0039/16-00 z dnia 28.12.2017 r.

Wartość projektu: 291 620 633,52 PLN (wg umowy o dofinansowanie UE)

Wartość dotacji: 171 507 351,88 PLN (wg umowy o dofinansowanie UE)

Jak sygnalizować potencjalne nieprawidłowości lub nadużycia w POIiŚ 2014-2020?

Instytucja Zarządzająca POIiŚ wdrożyła i udostępniła mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych. Mechanizm umożliwia zgłaszanie nieprawidłowości poprzez adres e-mail: naduzycia.POIS@mir.gov.pl lub specjalny formularz znajdujący się na stronie internetowej: http://www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci. Powyższe rozwiązanie przyczyni się do realizacji Programu i ułatwi zgłaszanie nadużyć, mogących mieć negatywny wpływ na jego przebieg.

Więcej informacji na temat mechanizmu znajduje się na stronie internetowej Instytucji Zarządzającej.

Terminy: 
  • 21 sierpnia 2021 r. – uruchomienie tramwaju dla pasażerów do przystanku Włodarska
  • 4 października 2021 - uruchomienie tramwaju dla pasażerów do przystanku Lechicka
  • 23 kwietnia 2022 r. – uruchomienie trasy tramwajowej do ul. Błażeja
  • 23 października 2022 r. – uruchomienie całej al. Praw Kobiet i towarzyszącego układu drogowego
  • IV kwartał 2022 - zakończenie realizacji zadania inwestycyjnego
Aktualny stan realizacji: 
  • Zakończono prace odbiorowe
Źródła finansowania: 

Budowa trasy tramwajowej na Naramowice:

  • Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Działania 6.1. „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020

          Umowa o dofinansowanie Nr: POIS.06.01.00-00-0039/16-00 z dnia 28.12.2017

Budowa węzła "Nowa Naramowicka"

  • Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, działanie 4.2 Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego

           Umowa o dofinansowanie nr: POIS.04.02.00-00-0035/16-00.

 

Autor: Łukasz Dolata
Data utworzenia: 04.01.2017
Osoba publikująca: Łukasz Dolata
Data publikacji: 25.02.2022 - 14:00
Aktualizacja: Zuzanna Szymczak
Data aktualizacji: 13.07.2023 - 10:41