W piątek, 3.08., otwarto oferty, które wpłynęły do przetargu ogłoszonego przez Poznańskie Inwestycje Miejskie na budowę trasy tramwajowej od pętli Wilczak do Naramowic oraz węzła komunikacyjnego Nowa Naramowicka. Złożyły je dwa podmioty.
Pierwszy z nich - konsorcjum, w którego skład wchodzą firma Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź i Gülermak sp. z o.o., realizację pierwszego etapu najważniejszej inwestycji w północnej części Poznania wycenił na 379 956 682 zł i 31 gr. To ok. 15 proc. więcej niż na realizację inwestycji przewidział zamawiający. Droższa oferta, złożona przez konsorcjum spółek Torpol z Poznania i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia, opiewa na 491 479 455 zł 61 gr.
Oba konsorcja zadeklarowały udzielenie 96-miesięcznej gwarancji i skrócenie terminu wykonania części tramwajowej o 3 miesiące. Obecnie trwa analiza złożonych ofert.
Zgodnie z założeniami opublikowanymi w ogłoszeniu przetargowym roboty budowlane powinny zakończyć się do końca roku 2021, a uruchomienie tramwaju planowane jest na wiosnę 2022 roku.
Inwestycja realizowana w ramach projektów „Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu” oraz „Budowa trasy tramwajowej od Pętli Wilczak do Naramowic w Poznaniu” jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.